Ahad, 1 Disember 2013

Pertandingan Menghias Kek

              Sempena Karnival 1 Malaysia Best Ekspo Agro Johor 2013, pertandingan menghias kek telah dianjurkan oleh pihak penganjur dan saya telah dijemput untuk menjadi juri pertandingan. Sebenarnya dah lama tak menjadi juri pertandingan. Bukannya tak mahu, tapi masa selalu bertembung dengan kelas-kelas bakeri. kalau nak batalkan kelas, kesian pula pada pelajar-pelajar yang dah lama tunggu.


            Para peserta pertandingan ini, sebahagiannya adalah ex-student bakeri saya. Saya suka dan menggalakkan mereka masuk bertanding sebab boleh membuka minda dan mereka jadi berani berdepan dengan audien. Ada juga yang terketar ketar tangan pegang piping bag !.. Segala idea rasanya terbang entah kemana sebab takut dan gementar... ;-)

 

               Peserta sepatutnya 15 orang tapi tinggal 12 aje sebab ada yang tarik diri saat saat akhir. Saya bimbang juga pada mulanya memandangkan para peserta adalah dari kalangan mereka mereka yang telah biasa membuat dan mengambil tempahan kek. Bimbang student saya rasa mereka tak layak berada dalam acara.

 


                Tapi hati saya kuat mengatakan bahawa mereka adalah setaraf dan begitulah jadinya.. Kesudahan yang indah !! student saya mendapat tempat kedua dan 3 orang mendapat saguhati !!. Yang penting, dapat sijil penyertaan dan cenderahati yang hebat dari FAMA.

  
                                                               
               Terima kasih kepada FAMA yang telah menjemput saya dan kepada student saya, Syafiq, Zazilah, Siti Nora & Roshaliza TAHNIAH!!  kerana berjaya menamatkan pertandingan ini dan dapat pengalaman berguna.

            Jumpa lagi tahun depan dan bersedia serta berlatih untuk pertandingan dalam EXPO MINI MAHA 2014!! Keterangan lanjut Kelas Bakery

Adios...


Tiada ulasan:

PENGAMBILAN PELATIH INDUSTRI (INTERN)

 Kami sedia menerima Pelatih Industri (Intern) dalam bidang Bakeri - Peluang pekerjaan dengan kami - Mempelajari teknik membuat berbagai jen...